krouzek:uloha:obrazovka2020

Dnes budeme používat odkaz: https://adasek.cz/obrazovka/ Jestli se chcete kouknout do kódu, stahněte a rozbalte si obrazovka.zip.

Při tomto zjednodušeném vykreslování na obrazovce se postupně prochází jednotlivé body obrázku. Postupuje se zleva doprava a odshora dolů, každý bod má souřadnici na řádce (x) a souřadnici o kolikátou jde řádku (y). Při tomto vykreslování naše pomůcka vol8 funkci obarvi, jejíž tělo můžete vy editovat.

Funkce obarvi

Parametry funkce

Funkce přijímá čtyři čísla v proměnných x,y,sirka,vyska

  • x - horizontální pozice, tedy pořadí právě vykreslovaného bodu na řádku. Nejlevější bod má xovou pozici 0. Nejpravější bod má x==sirka-1.
  • y - vertikální pozice, tedy číslo řádky na které bod nachází. Body z horní řádky mají yovou pozici 0. Nejspodnější řádka má y==vyska-1.
  • sirka - Celkový počet bodů každé řádky obrázku (tedy šířka vykreslovaného obrázku)
  • vyska - Celkový počet řádek obrázku (tedy výška vykreslovaného obrázku)

Funkce pro každý bod vrací(return) řetězec obsahující html označení barvy, která se pro daný bod použije. Příklady výstupu: blue, #808000, nebo rgb(255,160,30). Pěkná tabulka pojmenovaných barev je na jakpsatweb.cz

  • Vodorovnou čáru
  • Polskou vlajku (dva obdelníky nad sebou)
  • Vlajku Německa, Francie
  • Kříž nebo plusko uprostřed obrázku
  • vodorovné čáry každou pátou linku
  • šachovnici (0,0 bílá)
    • šachovnici (0,0 černá)
  • Pyramidu
  • Vertikální čáru tlustou cca desetinu šířky obrazovky
  • Čáru, která bude mít úhel 45°
  • Kružnici
  • Horní pravý trojuhelník (vyplněný jednou barvou)

Bonus:

  • náhodný barevný šum:
return 'rgb('+ 255*Math.random() +','+ 100*Math.random() +','+ 100*Math.random() +')'`
  • krouzek/uloha/obrazovka2020.txt
  • Poslední úprava: 2023/11/15 20:54
  • autor: 127.0.0.1