Toto je starší verze dokumentu!
Deníky předchozích ročníků naleznete v archivu.
23.září 2020
- Poučení o bezpečnosti a pravidlech
- Javascript v kontextu jiných programovacích jazyků
- Seznámení s účastníky
- První seznámení s Javascriptem - v konzoli prohlížeče
- Další zdroje: W3Schools
30.září 2020
7.října
- Koronavirové opatření, nekonáme se (zatím ani online)
- Zkuste si doma vytvořit html stránku, třeba s tématikou vašeho koníčku.
- S výsledkem se mi můžete pochlubit skrz email adam@adasek.cz
14.října
- výuka proběhla na dálku
- CSS - kaskádové styly
- Zápis CSS, základní selektory -
tag,.trida,#identifikator - CSS na textu: vlastnosti:
font-size(hodnoty např.45pxnebo2em)font-family(např."Times New Roman", Sans-Seriffont-weight(např.boldnebo500nebo900)font-style(např.italic)color(např#ff3300neboredneborgb(255, 0 , 120))text-align(např.leftnebocenter)text-decoration(např.underline)text-shadow(např#FC0 1px 0 10px;
21.října
- výuka proběhla na dálku na Skypu
- opakování z minula - napodobte vzhled textu
- blokové versus řádkové prvky (vlastnost
display:blockneboinline) - obtékání vlastností
float:leftneboright) - Vlastnosti
width(šířka),max-width(obdobněheightamax-height), délkové jednotky (px,em,cm,%) - Jednoduchý klasický css layout se sloupečkem
- Moderní webdesign: Flexbox, přizpůsobování různým displejům (testujte na mobilech!)
28. října - státní svátek a podzimní prázdniny, nekonáme se
4.listopadu
- výuka proběhla na dálku na Skypu
- Práce s html šablonou
- CSS: opakování
- Javascript ve stránce - první krůčky (funkce alert, confirm)
11.listopadu
- na Skype
- Začneme se Šablona s formulářem
- Přístup k html prvkům pomocí
var prvek = document.getElementById("identifikator_prvku") - Ovlivňování jejich stavu:
prvek.value="abc"pro formulářové prvky,prvek.innerHTML="Hodnota <br>s html kódem" - Cíl práce: na šabloně vytvořit jednoduchou kalkulačku
18.listopadu
- na Skype
- podmíněný kód -
ifelseelse if
25.listopadu
- na Skype
- podmínky, logika
- úvod do soustavy souřadné
2. prosince
- na Skype
- HTML element select
- opakování: podmínky (if)
9. prosince
- na Skype
- Představení programovacích her:
16. prosince
- Cykly
forawhile- úloha: řada násobků 3
- úloha: rozbijte prohlížeč (nekonečný cyklus)
- úloha: vygenerovat řadu: mám 1 husu, 2 husy, 3 husy, 4 husy, 5 hus … (podmínky uvnitř cyklu)
- úloha*: tabulka malé násobilky (vnořený for cyklus)
🎄👪🎄 vánoční prázdniny ❄️☃️🎁
6. ledna
forcyklus
13. ledna
- pole (datová struktura),
forcyklus
20. ledna
27. ledna
- Řetězce (strings)
3. února
- Úloha: karty (pole)
10. února
- Od pole k objektům: úloha tramvaje
17. února
- Úloha tramvaje: Počítání pomocným polem (čárky)
3. března
10. března
17. března
24. března
- úloha autíčko - odvození vzorečku pro otáčení autíčka
31. března
- úloha autíčko - vstup z klávesnice
🎀🥚🐣 Velikonoční víkend 🍫🐇🎀
7. dubna
- úloha autíčko - akcelerace
14. dubna
- úloha autíčko - další objekty
21. dubna
Suplování Martin
28. dubna
- úloha autíčko - kolize
5.května
12.května
- JSON: pokračujte se seznamem zastávek z minula, nebo si zkuste úlohu s Lexikonem zvířat
19.května
Úloha: hra tahání zápalek
26.května
Již ve stanici
- JS DOM, Elementy, removeChid
2.června
- JS DOM: průchod stromem (HTML stránky) - rekurzivní
9.června
- Použití knihoven: Co je v programování knihovna?
16.června
- Knihovna Matter.js: arcade volleyball
23.června
- Knihovny: dokončení
- Rekapitulace kroužku, rozloučení