krouzek:bludiste_hledani

Toto je starší verze dokumentu!


Bludiště - rekapitulace

Bludiště je čtvercová síť. Představte si čtverečkovaný papír, nebo šachy. Buňky indexujeme dvojicí čísel - například 5,3 jsou souřadnice buňky 5 vpravo a 3 dolů od výchozího bodu (zpravidla levý horní roh je souřadnice 0,0). V kódu pro lepší přehlednost je možné souřadnici mít jako objekt: {x:5, y:3}.

Každá buňka bludiště má nějaký výchozí stav (například že jde o prázdné místo nebo zeď). V našem kódu tyto výchozí stavy máme v dvojitém poli: mapa[y][x] tedy například mapa[3][5] obsahuje hodnotu X což značí zeď. Pozor - indexy jsou opravdu přehozeny, první y druhé x - první je totiž index řádku = vnější a druhý index jednotlivé buňky v řádku.

Ve hře máme i pohyblivé objekty: hráče a příšery. Pro jednodušší pohybování tyto objekty nejsou uvnitř pole mapa (ta může být tedy neměnná po celou hru), ale jsou vyjádřeni souřadnicí například let hrac = {x: 3, y:2}. O kombinaci mapy a těchto dynamických objektů se stará funkce vykresli

  • krouzek/bludiste_hledani.1651042107.txt.gz
  • Poslední úprava: 2023/11/15 20:54
  • (upraveno mimo DokuWiki)