Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
| Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze | ||
| krouzek:bludiste_hledani [2022/04/27 07:17] – admin | krouzek:bludiste_hledani [2023/11/15 20:54] (aktuální) – upraveno mimo DokuWiki 127.0.0.1 | ||
|---|---|---|---|
| Řádek 8: | Řádek 8: | ||
| ==== Implementace ==== | ==== Implementace ==== | ||
| - | {{ : | ||
| V kódu máme pro lepší přehlednost souřadnice většinou jako objekt: | V kódu máme pro lepší přehlednost souřadnice většinou jako objekt: | ||
| Řádek 25: | Řádek 24: | ||
| * neděláme game over když se příšera a hráč dostanou na stejné políčko | * neděláme game over když se příšera a hráč dostanou na stejné políčko | ||
| - | === Hledání === | + | ==== Hledání |
| Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť. | Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť. | ||
| Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, | Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, | ||
| + | |||
| + | {{ : | ||