Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revize Předchozí verze Následující verze | Předchozí verze Následující verzeObě strany příští revize | ||
krouzek:bludiste_hledani [2022/04/27 07:17] – admin | krouzek:bludiste_hledani [2022/04/27 07:29] – admin | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | === Bludiště - rekapitulace === | + | ===== Bludiště - rekapitulace |
==== Zadání ==== | ==== Zadání ==== | ||
Na začátku jsme brainstormovali zadání - hra s hrdinou, co se snaží projít bludištěm (do nějakého cílového políčka). Variace je [[https:// | Na začátku jsme brainstormovali zadání - hra s hrdinou, co se snaží projít bludištěm (do nějakého cílového políčka). Variace je [[https:// | ||
Řádek 14: | Řádek 14: | ||
Ve hře máme i pohyblivé objekty: hráče a příšery. Pro jednodušší pohybování tyto objekty nejsou uvnitř pole '' | Ve hře máme i pohyblivé objekty: hráče a příšery. Pro jednodušší pohybování tyto objekty nejsou uvnitř pole '' | ||
- | === Postup === | + | ==== Postup |
Co jsme za ten měsíc s bludištěm zkoušeli? | Co jsme za ten měsíc s bludištěm zkoušeli? | ||
* pohyb hráče pomocí kláves | * pohyb hráče pomocí kláves | ||
Řádek 25: | Řádek 25: | ||
* neděláme game over když se příšera a hráč dostanou na stejné políčko | * neděláme game over když se příšera a hráč dostanou na stejné políčko | ||
- | === Hledání === | + | ==== Hledání |
Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť. | Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť. | ||
Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, | Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, | ||