krouzek:bludiste_hledani

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
krouzek:bludiste_hledani [2022/04/27 07:29] adminkrouzek:bludiste_hledani [2023/11/15 20:54] (aktuální) – upraveno mimo DokuWiki 127.0.0.1
Řádek 8: Řádek 8:
  
 ==== Implementace ==== ==== Implementace ====
-{{ :krouzek:bludiste_dalsi.zip |}} 
  
 V kódu máme pro lepší přehlednost souřadnice většinou jako objekt:  ''%%{x:5, y:3}%%''. V našem kódu máme základní neměnnou mapu v dvojitém poli: ''%%mapa[y][x]%%'' tedy například ''%%mapa[3][5]%%'' obsahuje hodnotu ''%%X%%'' což značí zeď. **Pozor - indexy jsou opravdu přehozeny, první y druhé x** - první je totiž index řádku = vnější a druhý index jednotlivé buňky v řádku.  V kódu máme pro lepší přehlednost souřadnice většinou jako objekt:  ''%%{x:5, y:3}%%''. V našem kódu máme základní neměnnou mapu v dvojitém poli: ''%%mapa[y][x]%%'' tedy například ''%%mapa[3][5]%%'' obsahuje hodnotu ''%%X%%'' což značí zeď. **Pozor - indexy jsou opravdu přehozeny, první y druhé x** - první je totiž index řádku = vnější a druhý index jednotlivé buňky v řádku. 
Řádek 28: Řádek 27:
 Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť. Královskou disciplínou v bludišti je hledání nejkratší cesty - například pro hráče, aby se dostal k cíli. Může jít ale také o hledání cesty příšery k hráči aby ho snědla. Podobný algoritmus se také používá k generování a kontrole automaticky generovaných bludišť.
 Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, příšery). Ve hrách se spojitým světem se tomu říká //pathfinding// Hledání nemusí být příliš výpočetně náročné, dá se tedy opakovat při každém tahu - a například reagovat na dynamické jevy (překážky, příšery). Ve hrách se spojitým světem se tomu říká //pathfinding//
 +
 +{{ :krouzek:bludiste-hledani.zip |}} - verze s funkčním hledáním, okomentováno
  
  
  • krouzek/bludiste_hledani.1651044546.txt.gz
  • Poslední úprava: 2023/11/15 20:54
  • (upraveno mimo DokuWiki)