krouzek:animace

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Následující verze
Předchozí verze
krouzek:animace [2022/01/04 10:40] – vytvořeno adminkrouzek:animace [2023/11/22 16:07] (aktuální) admin
Řádek 1: Řádek 1:
-Javascript+**{{ :krouzek:animace_priklady.zip | Příklady kódu v archivu ZIP}}**
  
-Cíl: dva způsoby jak animovat+Cíl: Ukázat dva způsoby jak animovat
  
 Před Vánoci jsme si ukázali pozicování - Před Vánoci jsme si ukázali pozicování -
Řádek 11: Řádek 11:
  - pozor, určuje pozici levého horního rohu, nikoliv středu.  - pozor, určuje pozici levého horního rohu, nikoliv středu.
  
-Takže: +  Ukázat ten pozicovací příklad a jak změny top a left (v css) ovlivňují pozici autíčka.
- ukázat ten pozicovací příklad a jak změny top a left (v css) ovlivňují pozici autíčka.+
  
 Jak jde autíčko rozpohybovat? Jak jde autíčko rozpohybovat?
  
-=== Možnost 1 ===  +=== Možnost 1 - CSS animace === 
-  CSS animace+
 <code css> <code css>
 @keyframes nazev_animace { @keyframes nazev_animace {
Řádek 48: Řádek 46:
  
  
-=== Možnost 2 === +=== Možnost 2 - Javascript === 
   (to už jsme v nějaké formě dělali)   (to už jsme v nějaké formě dělali)
   Javascript a 'simulační smyčka' = v intervalech aktualizujeme atributy přímo. Využijeme k tomu setTimeout v rekurzi, nebo setInterval   Javascript a 'simulační smyčka' = v intervalech aktualizujeme atributy přímo. Využijeme k tomu setTimeout v rekurzi, nebo setInterval
-<code>+<code javascript>
  let x = 0;  let x = 0;
  let y = 0;  let y = 0;
Řádek 69: Řádek 67:
  
 Možné nahradit funkcí  requestAnimationFrame (v rekurzi) - browser sám si volí vhodný fps v závislosti na výkonnosti zařízení, atp. Možné nahradit funkcí  requestAnimationFrame (v rekurzi) - browser sám si volí vhodný fps v závislosti na výkonnosti zařízení, atp.
-<code>+<code javascript>
  let x = 0;  let x = 0;
  let y = 0;  let y = 0;
  • krouzek/animace.1641292852.txt.gz
  • Poslední úprava: 2023/11/15 20:54
  • (upraveno mimo DokuWiki)