Dnes budeme používat odkaz: https://adasek.cz/obrazovka/ Jestli se chcete kouknout do kódu, stahněte a rozbalte si {{ :krouzek:obrazovka.zip |}}. ==== Princip ==== Při tomto zjednodušeném vykreslování na obrazovce se postupně prochází jednotlivé body obrázku. Postupuje se zleva doprava a odshora dolů, každý bod má souřadnici na řádce (x) a souřadnici o kolikátou jde řádku (y). Při tomto vykreslování naše pomůcka vol8 funkci ''%%obarvi%%'', jejíž tělo můžete vy editovat. === Funkce obarvi === == Parametry funkce == Funkce přijímá čtyři čísla v proměnných ''%%x%%'',''%%y%%'',''%%sirka%%'',''%%vyska%%'' * ''%%x%%'' - horizontální pozice, tedy pořadí právě vykreslovaného bodu na řádku. Nejlevější bod má xovou pozici 0. Nejpravější bod má ''%%x==sirka-1%%''. * ''%%y%%'' - vertikální pozice, tedy číslo řádky na které bod nachází. Body z horní řádky mají yovou pozici 0. Nejspodnější řádka má ''%%y==vyska-1%%''. * ''%%sirka%%'' - Celkový počet bodů každé řádky obrázku (tedy šířka vykreslovaného obrázku) * ''%%vyska%%'' - Celkový počet řádek obrázku (tedy výška vykreslovaného obrázku) ===== Výstup ===== Funkce pro každý bod vrací(''%%return%%'') řetězec obsahující html označení barvy, která se pro daný bod použije. Příklady výstupu: ''%%blue%%'', ''%%#808000%%'', nebo ''%%rgb(255,160,30)%%''. Pěkná [[https://www.jakpsatweb.cz/archiv/barvy-pojmenovane.html|tabulka pojmenovaných barev je na jakpsatweb.cz]] ==== Úkoly - nakreslete: ==== * Vodorovnou čáru * Polskou vlajku (dva obdelníky nad sebou) * Vlajku Německa, Francie * Kříž nebo plusko uprostřed obrázku * vodorovné čáry každou pátou linku * šachovnici (0,0 bílá) * šachovnici (0,0 černá) * Pyramidu * Vertikální čáru tlustou cca desetinu šířky obrazovky * Čáru, která bude mít úhel 45° * Kružnici * Horní pravý trojuhelník (vyplněný jednou barvou) Bonus: * náhodný barevný šum: return 'rgb('+ 255*Math.random() +','+ 100*Math.random() +','+ 100*Math.random() +')'`